A tudományos területen dolgozó hölgyek esetében sokak számára a nőies öltözködés a női mivoltuk egyetlen megnyilvánulása a munka során. Egyértelmű, hogy egy kutatóintézetben nem sűrűn találkozunk mélyen dekoltált blúzokkal és tűsarokkal, és ugyanígy egy harsány smink is szakmaiatlannak tüntetheti fel viselőjét.

De hogyan öltözködjünk, ha szeretnénk megőrizni egyéniségünket, nőiségünket úgy, hogy szakmaiságunkon se essen csorba? Egyáltalán elsajátítható az a típusú intelligencia, jó ízlés, ami a femin-professzionális megjelenéshez szükséges?

S. Hegyi Luciát, a Luan by Lucia divatház vezetőjét és tervezőjét kérdeztük.

A több évtizedes tapasztalat alapján úgy gondolom, hogy az általad említett tényezők mind elsajátíthatók. A Luan by Lucia Divatház egyéni, személyre szabott Personal styling programjain keresztül közel 20 éve támogatjuk a hölgyeket, hogy alkati- és évszaktípus adottságaiknak megfelelően találják meg a személyiségükhöz illő stílust, amivel leginkább kiemelhetik az előnyös adottságaikat, dolgozzanak akár az üzleti, akár az akadémiai életben. Folyamatosan figyelemmel kísérjük a stílussal és az öltözködéssel kapcsolatos legújabb trendeket, de úgy gondoljuk, hogy a klasszikus stílus soha nem fog kimenni a divatból, többek között Divatházunk bespoke vonala is ezt képviseli. Egyre többször kerül előtérbe a szakmai folyóiratokban, hogy az öltözködési etikett főleg a Szilícium-völgyben háttérbe szorul és olyan területeken, ahol korábban szigorú dresscode-ok voltak – például a pénzügyi szektorban, megengedettebbé és elfogadottabbá vált a lazább stílus. Magyarországon ennek az új trendnek a lecsapódását még nem igazán tapasztaljuk. Véleményünk szerint – beszéljünk akár a munkahelyi, akár a mindennapi megjelenésről fontos, hogy adottságainknak és személyiségünknek megfelelően öltözködjünk. Emellett úgy gondoljuk, hogy a külső és belső egyensúly is elengedhetetlen, ennek szerves részét képezi az is, hogy legyen önbizalmunk. A belső harmónia megteremtésében is támogatjuk vendégeinket, így alapítottuk meg a Luan Lélek-Forma Stúdiót 2012-ben. A csoportos jógaórák és egyéni kezelések mellett a Soul branding nevet viselő önismeret és személyiségfejlesztő programok célja éppen az, hogy a résztvevők megtalálva külső-belső egyensúlyukat, stílusossá és autentikussá váljanak életük minden területén.

Azt mondod, hogy ahogy minden szakterületnek, tudományágnak megvan a maga szakzsargonja, gyakorlatilag külön nyelvként használhatják a tudományos területen dolgozó nők az öltözködést is?

Az öltözködés szorosan kapcsolódik identitásunk kifejezéséhez, minden területen, így a tudományos területen dolgozó nők is használhatják külön nyelvként, de ahogy az imént említettem, a legfontosabb az, hogy egységben legyünk önmagunkkal. Nem elég, hogy legyenek gyönyörű ruháink, amik kifejezik a stílusunkat és az egyéniségünket, ha nincs meg a belső egyensúlyunk.

Sokat hangoztatod, hogy divattervezői munkásságod során a holisztikus szemlélet mentén tervezel, azaz a megálmodott ruha összhangban áll viselője egyéniségével, szellemiségével. Mennyiben jellemzi öltözködése az egyént? Van oda-vissza kölcsönhatás az egyén és öltözködése között?

A világ első holisztikus Divatházaként az embert állítjuk a középpontba minden esetben, a ruhapróbák alkalmával is. A próbák során megnézzük a megrendelő személyiségét, színvilágát, hiánypontjait, de emellett nyitottak vagyunk az igényeire és elképzeléseire, ezt egy egységként kezelve közösen készítjük el a terveket. A végső ruha egyedi és személyre szabott, ami mögött a viselője személyisége húzódik meg. Ha a ruha és a viselője együttműködik, akkor az meglátszik a végeredményen és tökéletes összhang születik, ami magabiztossá teszi viselőjét.

Természetesen a Lucia Divatakadémia kurzusai nem kizárólag a divattal foglalkoznak…

A Lucia Divatakadémián elérhető kurzusokat alapvetően két fő csoportba, kreatív és business kurzusokra bontjuk, melyeken csoportokban és egyéni tanrendben is van lehetőség részt venni. A hozzánk érkező diákoknak első körben az Orientációs hét nevű szintfelmérő hetünket ajánljuk, ahol személyre szabott feladatsoron és az azt követő kiértékelés eredményeképp hiteles képet kapnak képességeikről és lehetőségeikről, ami alapján el tudják helyezni magukat a személyiségüknek megfelelő pályán. Ezenkívül egy másik kurzusunkat is kiemelném, a Personal branding nevet viseli.

Megítélésed szerint hol láthatja hasznát a Personal branding kurzus elvégzője a tőled tanultaknak?

A kurzus célja, hogy hallgatóinkat hozzásegítsük a személyiségüket leginkább tükröző márka kialakításához, és/vagy sikeres menedzseléséhez, amelyet nemcsak az üzleti, de az akadémiai életben is tud kamatoztatni.

Tervezőként illetve cégvezetőként hol látsz kapcsolódási pontokat a divat és a technológia között?

A szemtanúi vagyunk annak, hogy a divat és a technológia egyre több területen kapcsolódik össze. Folyamatosan figyelemmel kísérjük az iparágban zajló technológiai változásokat, a 3D nyomtatás például egy izgalmas újítás. Ennek a legnagyobb úttörője Iris van Herpen, aki az új technológiára építve alkotja meg a kollekcióit. A Chanel a 2015 ősz kollekciójában is hozzányúlt ehhez a technológiai újításhoz. Karl Lagerfeld azonban a tradíciót vegyítette az innovációval ebben a kollekcióban. A tweed kiskabátnál a kis négyzetek 3D-s nyomtatóval lettek kinyomtatva, azonban a hímzést a divatház történelmi couture műtermeiben készítették el.

A klasszikus irányt preferálod, és szívesen használod a tradicionális anyagokat, vonalakat, vagy követed a technológiai trendeket?

A megalakulásunk óta a klasszikus értékeket képviseljük, mint a kézműves értékek megőrzése, a szakmai utánpótlás támogatása vagy a legkiválóbb minőségű angol, francia és olasz alapanyagok használata. A nálunk készült ruhadarabok emellett a családi összetartozást segítik, hiszen generációról generációra örökölhető alkotásokról beszélhetünk.

Te magad miben méred a sikert? Sikeresnek tartod magad?

A sikert többféleképpen lehet értelmezni. A mi olvasatunkban a hozzánk érkezők visszajelzései, a tőlük érkező hála adja meg számunkra a siker valódi értelmét. Holisztikus divatházként az itt dolgozókat mindig nagy örömmel tölti el, ha azt látják és tapasztalják, hogy a három üzletágunkat összekapcsolva, személyre szabva és komplexen mennyi területen tudunk segíteni és vendégeinknek és diákjainknak és a változást nyomon követhetjük.

Ha egyetlen tanácsot adhatnál a jelentkezőknek, mi lenne az?

Találják meg a külső és belső egyensúlyukat, merjenek önmaguk lenni és kiteljesedni.

Köszönjük szépen a válaszaidat. Biztosak vagyunk benne, hogy rengeteg új élménnyel és tudással gazdagodnak a Kiválósági Díjra pályázók, de SCIndikátor programunk döntősei is a képzések során. Alig várjuk, hogy a Lucia Divatakadémia kurzusainak sikerességéről és eredményeiről is beszámolhassunk.

Mindenkit szeretettel várunk és izgatottan várjuk, hogy a tudományos területről érkező érdeklődők is rengeteg hasznos tudnivalót osszanak meg velünk kutatási területük kapcsán.

Megosztás:

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© 2015 Nők a Tudományban Egyesület. Minden jog fenntartva.