A program közvetlen célja a tehetséges lányok és fiatal kutatónők sikeres MTMI tudományos karrierjének támogatása tehetségsegítő képzésekkel, szemléletformálással és figyelemfelhívással volt.
A képzések célja kettős volt: egyfelől a sikeres kutatói karrierhez szükséges készségek erősítése, másfelől azoknak a kommunikációs készségeknek a fejlesztése, ami segíti a fiatal kutatónőket szerepmodell szerepükben szemléletformáló munkájuk során, melynek célja, hogy minél több lány számára tegye érdekessé ezeket a hivatásokat, ezzel növelve a jövőben a nők arányát a férfi dominanciájú MTMI területeken. Emellett a Nagykövetek, mint tehetségek, tehetséggondozó-fejlesztő foglalkozásokon és női példaképekkel való találkozókon is részt vettek, ezzel támogatva őket egy sikeres kutatói életpálya elindításában.
Megvalósult programok
Képzés: a Kiválósági Díjra jelentkezők szakmai érvényesülését egy tudománykommunikációs képzéssel támogattuk.
Pozitív példakép: videókampány keretében 3 db kisfilm készült, szemléletformáló céllal. A kisfilmek a Kiválósági Díj díjazottjait mutatják be, mint példaképeket emellett magára az alapproblémára is felhívja a figyelmet, mivel még mindig sokan nem tudják, miért fontos a nők arányát növelni az MTMI területeken.
Női szerepmodell bemutatása: az egyesület 2013-ban megalapította a Nők a Tudományban Kiválósági Díjat, melyet idén 8. alkalommal osztott ki. A díjról tudományos szakmai bizottság döntött.
Helyszínlátogatás, azaz a Lányok Napja április 22-én a járványhelyzet miatt rendhagyó módon egy online, interaktív konferencia formájában valósult meg, ahol a résztvevők első kézből szereztek benyomást arról, milyen nőként MTMI helyeken dolgozni. A program 43 előadóval, 595 középiskolás lány részvételével valósult meg.
A komplex tehetséggondozó program egyik eleme a közösségépítés volt csapatépítő foglalkozásokon keresztül. Ennek célja, hogy olyan, erős kapcsolatok jöjjenek létre a lányok között, amely később, már szakmai pályájuk során akár szakmai együttműködések alapja lehet.
A másik programelem a soft skill-ek fejlesztése volt, mivel ma már a munkaerőpiacon ez az egyik legfontosabb szelekciós tényező. A fejlesztések során, drámapedagógiai és business coaching módszerek alkalmazásával önismereti, önmenedzselési képzést kaptak, de elsősorban a nyilvános jelenlét, a magabiztos előadóként való megjelenés volt fókuszban, a nagykövetek szerepével összefüggésben.
Digitális kompetencia nap: a program alapvető célja volt, hogy a lányok megértsék, leendő szakmájukban hol, milyen jelentősége van a digitális kompetenciáknak, milyen irányban kell fejlődniük.
Képgaléria